Monday, April 19, 2010

Pointers on when to confess to a guy (for girls)



1) Pastikan lelaki yang anda minat kenal anda


2) Pastikan hubungan anda dengan lelaki tersebut hanya sekadar kawan. (lelaki selalunya dalam dilemma kalau yg confess tu rakan baik/ childhood friend sebab takut hubungan bertukar masam jikalau breakup in the future thus peluang anda untuk diterima agak tipis.)


3) Pastikan diri anda tidak menjadi buah mulut dan ejekan atas sebab yg kurang memuaskan seperti sering bertukar BF dan sebagainya. ( adalah tidak penting anda berperangai buruk asalkan lelaki yang anda minat tidak mengetahuinya.)


4) Pastikan diri anda tidak kurang dari kawan. Sekiranya lelaki tersebut tidak beberapa atau langsung tidak mengenali anda, anda seharusnya bersabar dan cuba mendekatinya terlebih dahulu.


5) Pastikan lelaki tersebut selesa dengan anda. Selesa bermakna lelaki tersebut boleh bergurau dan tersenyum bila bersama anda.


6) Pastikan anda tidak diminati oleh rakan baik lelaki tersebut. Anda akan direjek serta-merta. Jikalau anda dalam situasi itu, anda hendaklah memutuskan harapan rakan baik lelaki itu terlebih dahulu sebelum anda confess.


7) Pastikan anda sendiri bersedia. Kerana lelaki biasanya akan menguji terlebih dahulu samada anda benar2 mahukannya atau sekadar bergurau/main-main.


8) Good Luck!!!! Yang selebihnya bergantung kepada nasib anda... (dan pastikan lelaki tersebut tidak mempunyai GF atau anda akan malu sendiri nnti ) =)
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails